Wil jij onderzoeken of jij past in de rol van leraar? Volg dan het oriëntatieprogramma van Hatseklas op 26 t/m 28 oktober 2022 in de omgeving van Zwolle. Tijdens deze driedaagse training onderzoek jij geheel vrijblijvend op een laagdrempelige en praktische manier of het voor de klas staan bij jou past.

Ben ik geschikt als leraar?

Deze vraag ga jij samen met trainer Arend Jan Zwarteveen (luister ook zijn podcast ‘Zin in lesgeven’) in het driedaagse programma beantwoorden. Zo behandelt hij onder meer het primaire proces van lesgeven, wat de taken van een docent zijn en hoe je omgaat met leerlingen. Uiteraard moet elke deelnemer ook een les voorbereiden en geven.

Na de driedaagse training zal er een adviesgesprek plaatsvinden. Hierin blikt de trainer met jou terug op het oriëntatieprogramma en jouw rol als potentiële docent.

Aanmelden Oriëntatieprogramma ‘Zin in lesgeven’

Meld je hieronder aan voor het oriëntatieprogramma ‘Zin in lesgeven’ op 26, 27 en 28 oktober 2022. Voor vragen kun je contact opnemen met instroommakelaar Annewieke Stoel via info@hatseklas.nl.

Aanmelden

In het kort:

Activiteit: Oriëntatieprogramma ‘Zin in lesgeven’
Data: 26, 27 en 28 oktober 2022
Tijd: 09:00 tot 18:00 uur
Locatie: Regio Zwolle (exacte locatie wordt later gedeeld)
Deelnemers: Per programma nemen er maximaal 20 mensen deel
Kosten: De kosten zijn € 815,- en worden vergoed vanuit de subsidie ‘Regionale Aanpak Personeelstekort Onderwijs’.
Inclusief: Het programma is inclusief koffie en thee, lunch moet zelf meegebracht worden.

Tessa Visser

“Leren van én met elkaar”

“Mijn hart lacht bij de binnenkomst van deze studenten en haar medestudenten. Het is een ontzettend vrolijke en gezellige klas, met allerlei verschillende nationaliteiten”, vertelt Tessa Visser (docent Gezondheidszorg en Welzijn op het Deltion College in Zwolle) in deze blog.

Lees Tessa's verhaal
Christie Luisman

“Als juf voor de klas staan, dat lijkt mij ook wel wat”

Stiekem dacht Christie Luisman uit Kampen als ze langs een schoolplein fietste ‘als juf voor de klas staan, dat lijkt mij ook wel wat’. Ze werkte op dat moment in de zorg. Inmiddels zit ze in een traineeship waarbij ze drie dagen werkt op een basisschool en daarnaast een deeltijd pabo-opleiding volgt.

Lees Christie's verhaal
Senna Hummel onderwijs

“Juf, je hebt mij vandaag echt super veel geleerd”

Ondanks dat ze in eerste instantie koos voor een horeca-opleiding, is Senna Hummel blij met haar opleidingsswitch naar Onderwijsassistent. “Ik ben nog steeds zo blij met mijn keuze. De stages, het contact met de kinderen, de lessen met uitdagende opdrachten… Ik krijg er veel energie van en ga elke dag met een glimlach naar school en naar mijn stages”, zegt Senna.

Lees Senna's verhaal
Bram Winters

Tutoring is een mooie kans om het werkveld van dichtbij te zien.

Toen in 5VWO de kans zich voordeed om via het tutorprogramma van de RAP een aantal meeloopdagen met een meester of juf te volgen, greep Bram die met beide handen aan. “Dit was een mooie kans om het werkveld van dichtbij te zien, voordat ik definitief een studiekeus zou maken”, blikt Bram terug. Ook volgde Bram een aantal masterclasses, zodat hij goed wist waar hij voor koos.

Lees Bram's verhaal
Maureen Oostenbrink

Door het oriëntatieprogramma 'Zin in lesgeven' weet ik dat het onderwijs bij mij past!

Het programma 'Zin in lesgeven' is interactief en intensief. Het heeft mij aangezet tot nadenken over wie ik ben, wat ik wil en waar ik blij van word.

Lees Maureen's verhaal

Hoe mooi is het om te mogen helpen in professionele én persoonlijke ontwikkeling!

Als je naast je werk, je studie én je privéleven moet combineren, zijn er maar twee dingen van belang: optimale communicatie en zeer goed plannen.

Lees Bauke's verhaal

Ik heb altijd al gezegd dat ik ooit het onderwijs in wilde gaan!

Je moet het gewoon proberen en doen. Dan pas kun je echt zeggen: ‘Ja, dit is het’ of ‘nee, dit is het niet’. Ik zeg later liever niet ‘had ik maar’.

Lees Lisette's verhaal

Je krijgt handvatten om ervoor te zorgen dat je op pedagogisch en didactisch vlak een bekwaam docent wordt.

Hoewel je op basis van werkervaring best een eind komt, is het docent zijn zoveel meer dan dat.

Lees Timo's verhaal

Ik stimuleer de leerlingen eigenaar te worden van hun eigen leerproces.

Blijf dicht bij jezelf en kijk goed welke vorm van onderwijs het beste bij jou past.

Lees Sander's verhaal

Ik heb de knoop doorgehakt. Dit is wat ik graag wil. Ik krijg nu die kans, dus ik ga ervoor!

Het is een interessante opleiding, waarbij je niet alleen heel goed naar kinderen en hun omgeving leert kijken, maar ook naar jezelf.

Lees Mieke's verhaal

Ik wil studenten meegeven hoe leuk het onderwijs is en vooral hoe mooi het is om met leerlingen uit het voortgezet onderwijs te werken!

Mijn doel is om leerlingen muziek te laten ervaren en ze het idee te geven dat iedereen muziek kan maken en een instrument kan bespelen.

Lees Sanne's verhaal

Ik adviseer je om te zorgen voor een strakke en heldere planning, in werk en studie.

Ik heb nog geen moment spijt gehad dat ik ervoor gekozen heb om nog een studie te starten. Ik ga met veel plezier naar het werk!

Lees Youri's verhaal