Het belang van data binnen een onderwijsorganisatie
Scholen met gelukkig onderwijspersoneel hebben minder moeite om vacatures in te vullen en personeel te behouden. Een open deur? Misschien. Maar hoe zit het met het werkgeluk binnen jouw schoolbestuur? Zijn docenten voor lange tijd aan jouw organisatie verbonden? Of is het personeelsverloop hoog? En welke factoren zou je kunnen aanpassen om onderwijspersoneel te stimuleren en nieuw personeel aan te trekken?
Inzicht in het personeelsverloop
Met de juiste data over personeel kun je als onderwijsorganisatie meer inzicht krijgen in het personeelsverloop en meer grip krijgen op het personeelsbehoud. Daardoor kan een organisatie nu aan knoppen draaien die over 5 tot 10 jaar (nog steeds) effect hebben.
Inzet data-analist
Een data-analist kan het personeelsbestand van een schoolbestuur en/of schoolorganisatie analyseren. Handig, want daardoor kan jouw schoolbestuur gegronde keuzes maken om gelukkig en gedreven personeel te waarborgen en aan te trekken.
Data-traject regio Zwolle e.o.
Vanuit de RAP* bieden we aangesloten po-, vo- en mbo-schoolbesturen uit onze regio een financiële tegemoetkoming aan voor een data-traject met data-analist Peter Hoogeboom. Daarmee ondersteunen we schoolbesturen met het inzichtelijk maken van hun personeelsbestand en het anticiperen op vraagstukken die nu en in de toekomst zorgen voor het behoud en aantrekken van personeel.
Bekijk hier de flyer met meer informatie over dit traject.
* De werkzaamheden van data-analist Peter Hoogeboom zijn voor alle po-, vo-, en mbo-schoolbesturen die vallen onder de Regionale Aanpak Personeelstekort (RAP) regio Zwolle en omstreken. De RAP werkt op verschillende niveaus aan het terugdringen van het personeelstekort in het onderwijs.
Personeelsdata in beeld met data-analist Peter Hoogeboom
Met de juiste data over personeel kun je als onderwijsorganisatie meer inzicht krijgen in het personeelsverloop en meer grip krijgen op het personeelsbehoud.
E-mail Peter