Ben je in het bezit van een pabodiploma en heb je al eerder in het onderwijs gewerkt? Misschien ben je van carrière geswitcht, heb je enige tijd niet gewerkt of is er een andere reden waardoor je niet actief bent geweest in het onderwijs. Het is logisch dat je met vakinhoudelijke vragen rondloopt en behoefte hebt aan begeleiding op het moment dat je overweegt om opnieuw het onderwijs in te gaan.

Er is er een mogelijkheid om deel te nemen aan het herintredersprogramma. Het uitgangspunt van het herintredersprogramma is dat herintreders zich na afronding van het programma vakinhoudelijk en pedagogisch toegerust voelen en het vertrouwen voelen om voor de klas te staan en onderdeel te zijn van een team binnen een school.

Inhoud programma
In september 2022 start een nieuwe groep. Het programma wordt georganiseerd vanuit de drie Hogescholen (Hogeschool Viaa, Hogeschool Windesheim en Hogeschool KPZ). Om de drie weken is er op de dinsdag een bijeenkomst van 16:00 uur tot 19:30 uur rondom de vakken pedagogiek, taal, rekenen, wereldoriëntatie, kunstvakken en ICT. Ook ga je door middel van intervisiebijeenkomsten jouw ervaringen delen en reflecteren met collega’s. De uitvoering van dit programma vindt plaats op Hogeschool KPZ onder begeleiding van docenten van Hogeschool Viaa, Hogeschool Windesheim en Hogeschool KPZ. Omdat het programma wordt gefinancierd vanuit de RAP, zijn er voor besturen en deelnemers geen kosten aan verbonden.

Aanmelden
Ben je geïnteresseerd en wil je graag deelnemen aan het herintredersprogramma in september*? Meld je dan hieronder aan. Bij vragen kun je instroommakelaar Annewieke Stoel mailen via info@hatseklas.nl.  Het programma start bij voldoende deelnemers.

* De startdatum van 10 mei 2022 is verplaatst naar september 2022.

Aanmelden

Uitleg leerling

Hoe mooi is het om te mogen helpen in professionele én persoonlijke ontwikkeling!

Als je naast je werk, je studie én je privéleven moet combineren, zijn er maar twee dingen van belang: optimale communicatie en zeer goed plannen.

Lees Bauke's verhaal

Ik heb altijd al gezegd dat ik ooit het onderwijs in wilde gaan!

Je moet het gewoon proberen en doen. Dan pas kun je echt zeggen: ‘Ja, dit is het’ of ‘nee, dit is het niet’. Ik zeg later liever niet ‘had ik maar’.

Lees Lisette's verhaal

Je krijgt handvatten om ervoor te zorgen dat je op pedagogisch en didactisch vlak een bekwaam docent wordt.

Hoewel je op basis van werkervaring best een eind komt, is het docent zijn zoveel meer dan dat.

Lees Timo's verhaal

Ik stimuleer de leerlingen eigenaar te worden van hun eigen leerproces.

Blijf dicht bij jezelf en kijk goed welke vorm van onderwijs het beste bij jou past.

Lees Sander's verhaal

Ik heb de knoop doorgehakt. Dit is wat ik graag wil. Ik krijg nu die kans, dus ik ga ervoor!

Het is een interessante opleiding, waarbij je niet alleen heel goed naar kinderen en hun omgeving leert kijken, maar ook naar jezelf.

Lees Mieke's verhaal

Ik wil studenten meegeven hoe leuk het onderwijs is en vooral hoe mooi het is om met leerlingen uit het voortgezet onderwijs te werken!

Mijn doel is om leerlingen muziek te laten ervaren en ze het idee te geven dat iedereen muziek kan maken en een instrument kan bespelen.

Lees Sanne's verhaal

Ik adviseer je om te zorgen voor een strakke en heldere planning, in werk en studie.

Ik heb nog geen moment spijt gehad dat ik ervoor gekozen heb om nog een studie te starten. Ik ga met veel plezier naar het werk!

Lees Youri's verhaal